IVR is een afkorting van Interactive Voice Response, een geautomatiseerd systeem dat een telefoon met aanraakrespons gebruikt om uw oproep door te verbinden. U heeft een van deze als u meerdere afdelingen heeft met veel inkomende oproepen.

60% van de bellers zet binnen 40 seconden stil in de wacht en bellers die in de wacht staan ​​met informatie en muziek, blijven ongeveer 3 minuten langer hangen.

55% van de communicatie gaat verloren via de telefoon (lichaamstaal), wat ons 38% laat via tone of voice en slechts 7% via woorden.

Zoals u aan de statistieken kunt zien, kan het geven van een verkeerde boodschap op de verkeerde toon uw verkopen en uw reputatie zelfs schaden.

 

Veel bedrijven besteden tijd en geld aan hun visuele branding (logo en folders), maar verwaarlozen hun telefoonaudio. “Uw sonische branding is net zo belangrijk als uw visuele branding!”

Dit artikel behandelt enkele van de veelgemaakte fouten die worden gemaakt met IVR en on-hold marketing. Het beschrijft ook enkele goede technieken om te gebruiken.

Het is het beste om slechts een paar opties op uw telefoonsysteem te hebben. Mensen verliezen snel hun interesse, dus het is niet altijd een goed idee om elke afdeling op te sommen. Denk er eens over na vanuit het oogpunt van de klanten, waar zullen ze uw bedrijf voor bellen? Producten kopen? Informatie? Klacht indienen?

Het wordt aanbevolen om het maximaal op 3 of 4 opvallende opties te houden, indien mogelijk. Als je denkt dat je zeven of acht opties nodig hebt, wees dan meedogenloos; snijd het terug naar de 3 of 4 relevante punten. U kunt altijd de vierde optie hebben om alle andere vragen te behandelen.

Onthoud dat het doel van telefoonopties is om de potentiële klant zo snel mogelijk door te sturen naar de meest relevante operator. Als dat niet lukt, moet u ervoor zorgen dat ze in de wacht blijven totdat u hun oproep kunt afhandelen.